Meteen naar de inhoud

Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen

We gaan zo snel mogelijk aan de slag om te kijken of de door jou opgevraagde DJ(s) beschikbaar zijn op de gewenste locatie en het gewenste tijdstip. Vervolgens nemen we via e-mail contact met je op om een concreet voorstel met prijzen en beschikbaarheid te doen.

We zijn achter de schermen druk bezig om met de DJ(s) af te stemmen of hij / zij beschikbaar is / zijn. In het geval van een datum die meer dan een half jaar vooruit is of bij een aanvraag voor meerdere artiesten kan dit soms enige tijd in beslag nemen.

Natuurlijk! We vragen je alles zo volledig mogelijk in te vullen in dat geval. Weet je nog niet exact wat de locatie is, vul deze dan bij benadering of de plaatsnaam in. Hetzelfde geldt voor het gewenste tijdstip van optreden, geef hierbij bijvoorbeeld aan tussen welke tijden je wil boeken.

Voor muziekgebruik is het verplicht BUMA-afdracht te doen. Voor meer informatie hierover verwijzen we graag naar https://www.bumastemra.nl/faq/

Een optie is standaard 14 dagen geldig tenzij expliciet anders vermeld in het voorstel per e-mail. Een optie staat pas in de agenda van de artiest op het moment dat we dit per e-mail aangeven. Als er al een andere optie voor de artiest in de agenda staat kan het zijn dat we een tweede optie plaatsen. Dat wil zeggen dat het optreden alleen bevestigd kan worden als de eerste optie niet doorgaat. Indien we een eerste optie geplaatst hebben bij jou aanvraag en er komt een andere aanvraag checken we altijd direct of de optie door kan gaan.
Als alle benodigde informatie door ons is ontvangen stellen we een contract voor de boeking op. Hierin staan alle details omtrent het optreden vermeld. We sturen een contract om alle details te verifiëren. Wanneer wij een getekend exemplaar van het contract hebben ontvangen sturen we een door ons getekend contract retour. Deze kan gezien worden als schriftelijke bevestiging van het optreden.

De rider is onderdeel van het contract en wordt altijd meegestuurd met het contract en vormt hiervan een onlosmakelijk onderdeel. In de rider worden alle vereiste(n) voor het optreden van een DJ omschreven. De rider zorgt ervoor dat het optreden van de DJ goed uitgevoerd kan worden. Deze bevat enerzijds de technische benodigdheden voor het optreden, anderzijds de hospitality zaken die de DJ nodig heeft bij zijn optreden. Lees de rider goed door en bij vragen of opmerkingen geef dit altijd door via info@djboeker.nl. Indien de rider niet volledig nageleefd wordt kan dit gevolgen hebben voor het doorgaan van het optreden.

De betalingstermijn verschilt per DJ en per boeking. Doorgaans dient de factuur tussen de 3 à 4 weken voorafgaand aan het optreden betaald te zijn. De betalingsvoorwaarden zijn terug te vinden in het contract wat we voor de boeking sturen.

Gelukkig komt het zelden voor maar in het geval van ziekte of rechtmatige verhindering van de DJ zoeken we altijd in overleg naar een goede vervanger of alternatieve datum.
De boeking is pas definitief bevestigd als het contract door beide partijen getekend is. Een optie-bevestiging geldt niet als bevestigde boeking.
Doorgaans zijn de optredens van DJ’s belast met 9% omzetbelasting (BTW). Prijzen die gecommuniceerd worden op de website en in e-mailconversatie zijn altijd exclusief BTW.
Bij een aantal DJ’s op de website is geen prijs vermeld maar staat “Prijs op aanvraag”. Dit wil zeggen dat de prijs van de artiesten afhankelijk is van een aantal factoren. Denk hierbij aan: type evenement, aantal bezoekers, tijden, locatie, ticketprijs, line-up, etc. Bij een aanvraag waarbij dit van toepassing is, maken we deze gegevens compleet en doen we een voorstel op maat met daarbij een concrete prijs voor de DJ.
Mocht een artiest niet beschikbaar zijn op het de gewenste datum of tijdstip, kunnen we altijd kijken naar een vervangende datum of ander tijdstip. Indien dit niet mogelijk is doen we ons uiterste best een geschikte en gelijkwaardige vervanger voor te stellen.